هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، سردار علی فدوی با اشاره به ساخت نمادی از دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج‌فارس برای بازدید کاروان‌های راهیان‌نور دریایی گفت: تصاویر و عکس‌هایی از این اتفاق بزرگ در رسانه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه راهیان‌نور دریایی هر ساله در استان‌های هرمزگان و بوشهر برگزار می‌شود، بیان کرد: زائران کاروان‌های راهیان‌نور در حال حاضر از یادمان‌های دریایی خارک و تنگه هرمز که رزمندگان زیادی در این منطقه جنگیدند و شهید شدند بازدید می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه راهیان‌نور دریایی همانند راهیان‌نور زمینی توسعه نیافته است، خاطرنشان کرد: توسعه راهیان‌نور دریایی نیازمند شناور و دیگر امکانات است و ما به دنبال گسترش حضور کاروان‌های راهیان‌نور در یادمان‌ها هستیم.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 216 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:28

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛ دیوان پادشاهی عربستان از درگذشت یک شاهزاده عربستانی در سن 90 سالگی در شهر مادرید خبر داد.

دیوان پادشاهی عربستان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، بندر بن سعود بن عبدالعزیز، پسر هشتم سعود بن عبدالعزیز، دومین پادشاه آل سعود (که با ۵ پادشاه پس از خود برادر بود)، روز پنج‌شنبه در سن 90 سالگی در شهر مادرید اسپانیا درگذشت.

بندر بن سعود بن عبد العزیز در سال 1926 در ریاض متولد شد و تحصیلات آکادمیک خود را در ترکیه انجام داد.

وی در سال 1371 هجری به عربستان بازگشت و پدرش او را به عنوان ولیعهد و یکی از مسئولان وزارت کشور تعیین کرد. بندر بن سعود در وزارت کشور اقدامات بسیاری انجام داد.

فیصل بن عبدالعزیز در سال 1956 میلادی بندر بن سعود را از فعالیت در وزارت کشور برکنار و او را به عنوان مشاور تعیین کرد. وی تا سال 1401 هجری در این سمت مشغول به فعالیت بود.

بندر بن سعود سال‌های پایانی عمر خود را در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا گذراند.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 209 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:28

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا؛  ملی‌پوشان کشورمان در این بازی در سه گیم متوالی با نتایج 25 بر 10، 25 بر 17 و 30 بر 28 تیم ملی آمریکا را مغلوب کردند و به سومین برد متوالی خود در رقابت‌های جام بین قاره‌ای دست یافتند.

تیم ایران که پیش از این مقابل تیم‌های مصر و چین نیز به پیروزی رسیده بود، فردا (یکشنبه) ساعت 16 به وقت محلی مقابل برزیل به میدان خواهد رفت.

رقابت‌های جام بین قاره‌ای والیبال نشسته با حضور 15 تیم در بخش مردان و 13 تیم در بخش زنان از 27 اسفند تا 4 فروردین به میزبانی شهر آنجی و در کشور چین برپاست.

ایران با تیم‌های چین، برزیل، آلمان، مصر و  آمریکا در گروه تیم‌های دارای سهمیه پارالمپیک قرار دارد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 204 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:28

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از میناب جنوب، علی ذاکری مسئول بسیج رسانه شهرستان میناب گفت: از آنجایی که اصحاب رسانه شهرستان میناب فعالیت گسترده ای را در برنامه های بسیج و تلاش خود را در جهت توسعه و تقویت زیر ساخت های شهرستان با انتشار مطالب جذاب و مطالبه گری خود بکار گرفته اند از سوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب تقدیر شدند.

وی افزود: اصحاب رسانه این شهرستان با عضویت در بسیج رسانه از وحدت رسانه ای خاصی برخوردار بوده و با فعالیت گسترده خود در زمینه های فرهنگی،ورزشی گام موثری را در جهت پیشبرد اهداف عالی انقلاب و نظام برداشته اند.

مسئول بسیج رسانه میناب تاکید کرد:بی تردید خلق این حماسه ماندگار وانعکاس این شور آفرینی مدیون خبرنگاران و اصحاب رسانه ای است که لحظه به لحظه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این مردم نقش به سزایی داشتند و در حوزه مسئولیت خود شاهکاری را انجام دادند که در اذهان ماندگار خواهد شد.

ذاکری همچنین از تشکیل تیم فوتسال بسیج رسانه در شهرستان میناب با همکاری و پشتیبانی فرمانده ناحیه میناب خبرداد و گفت: تشکیل تیم فوتسال در جهت ایجاد وحدت و همدلی و توجه به سلامت روحی و جسمانی اصحاب رسانه یکی دیگر از موارد مورد توجه فرمانده سپاه این شهرستان ویژه اصحاب رسانه در این شهرستان بوده است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان میناب خاطر نشان کرد: به خبرنگاران و روابط عمومی های بسیجی شهرستان میناب که در سال ۹۴ فعالیت و همکاری ویژه ای با بسیج شهرستان داشتند  جوایز نفیس به ارزش ۵ میلیون ریال اهداء شد.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 207 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:24

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رییس جمهوری، نوروز  را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تأکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.

روحانی افزوده است: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند، تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌‌آمیز فراهم آورند.

رییس‌جمهوری در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 245 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:24

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود و خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت، آن را یادآوری می‌کنند.

امروز نیز همزمان با 172 کشور، از ساعت 20:30 تا 21:30، برق‌ نمادهای شهری و لامپ‌های اضافی منازل خاموش می‌شود.

گلمکانی مدیرعامل ستاد محیط زیست شهرداری تهران در این خصوص گفته است: در سال حدود 8 هزار و 760 ساعت داریم که بنا به احترام و حفاظت از زمین یک ساعت خاموشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه‌ متاسفانه هر لامپ 100 وات موجب تولید 76 گرم co2 خواهد شد، افزود: در کشور 130 میلیون مشترک برق داریم که همین موجب گرمایش زمین و انتشار گازهای آلاینده می‌شود.

وی از شهرروندان خواست با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در این حرکت نمادین همانند سایر کشورهای دنیا در این موضوع همکاری کنند چرا که این حرکت موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:24

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز،محمد انصاری رییس خانه مطبوعات شهرستان میناب با اشاره به فعالیت چشمگیر عرصه رسانه در شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب گفت: ارائه بهترین خدمات برای قشر خبرنگار بعنوان جزء یکی از ملزومات مورد توجه مسئولین قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران شهرستان میناب با تشکیل بسیج رسانه به یک وحدت رسانه ای رسیده اند افزود: تلاش بیشتر برای توسعه و معرفی شهرستان در دستور کار تیم رسانه ای میناب قرار دارد.

رییس خانه مطبوعات شهرستان میناب اظهار داشت: به تعداد 10 نفر از خبرنگاران فعال خبرگزاری های فارس،مهر ،پانا،هرمز و میناب جنوب،دریا،ایرنا،صدا و سیمای مرکز میناب،هشتبندی،توکهور،سندرک،سبد غذایی ویژه عید نورز اهدا شد.

انصاری گفت:  این سبد غذایی شامل،برنج،روغن،مایع دستشویی،صابون،قندو شکر،تخم مرغ،رب گوجه فرنگی می باشد که با کمک ادارات و نهادهای مستقر در شهرستان تهیه شده است.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 188 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛ سرگرد یونس شعبانیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش در گفتگو با خبرنگار کیش پرس با بیان اینکه تمامی دوربین های کنترل سرعت و نظارتی پلیس در جای جای جزیره کیش فعال هستند افزود: نیروی انتظامی ویزه کیش و پلیس راهور در تمامی ساعات شبانه روز در بخش های مختلف شهر حضور دارد و دوربین های کنترل سرعت نیز به ثبت تخلفات اقدام می کند.

وی ادامه داد: تمام دوربین ها در سطح شهر فعال است و پلیس در نظر دارد بر تعداد این دوربین ها اضافه کند و گردشگران عزیز باید با توجه به هزینه های سنگین جریمه تخلفات در سال جدید مراقب باشند هنگام خروج از جزیره کیش که باید خلافی دریافت کنند با میزان بالای جریمه های سنگین رانندگی و خلافی مواجه نشوند.

شعبانیان اضافه کرد: پلیس راهور و نیروی انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهر و خارج از محدوده شهر، به صورت شبانه روزی حضور داشته و آماده خدمات رسانی به گردشگران و ساکنان جزیره کیش می باشد.

وی تصریح کرد: جزیره کیش به دلیل شاخصه مهم احساس امنیت و آرامش در تمامی کشور شهره است و طبیعی است که پلیس برای جلوگیری از بروز و ظهور هر گونه مزاحمت و تخلف چه در حوزه راهور و چه در حوزه های اجتماعی با تمام توان حضور داشته باشد و با متخلفان به شدت و قاطعیت و اقتدار کامل برخورد می کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه هر گونه حمل اثاثیه در ایام نوروز و جابجایی منزل باید با اطلاع کلانتری محل سکونت باشد افزود: طبق قانون در ایام نوروز هر گونه اثاث کشی ممنوع می باشد و در صورت ضرورت هموطنان عزیز باید مراتب را به اطلاع کلانتری حوزه استحفاظی محل سکونت خود رسانده و با هماهنگی این کار را انجام دهند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین از سوی کیشوندان و مسافران اظهار کرد: تمامی گردشگرانی که از مبدا ورودی بندرگاه وارد جزیره کیش می شوند به محض ورود در کلاس های فشرده آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم در خصوص رعایت قوانین و مقررات جزیره کیش را می آموزند.

شعبانیان تاکید کرد: هیچ یک از گردشگران عزیز اجازه برقراری چادرهای مسافرتی به جز نواحی در نظر گرفته شده برای کمپ های خانوادگی و مجردی را ندارند و در صورت مشاهده به جمع آوری چادرها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جزیره کیش هیچ خودروی شخصی اعم از ساکن و گردشگر اجازه حمل و نقل مسافر را ندارد تصریح کرد: با متخلفان به شدت برخورد شده و خودروی آنان تا پایان تعطیلات توقیف خواهد شد و کیشوندان در صورت مشاهده اینگونه موارد یا حضور متکدیان در جزیره کیش می توانند به صورت شبانه روزی با پلیس 110 تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.

این مقام مسئول در پلیس کیش همچنین بیان کرد: دفترچه هایی حاوی مطالب مورد نیاز گردشگران اعم از مکان های گردشگری، شماره تلفن های مورد نیاز، قوانین راهنمایی و رانندگی  و هشدارهای لازم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش آماده شده است که در مبادی ورودی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش همچنین از تمامی گردشگران جزیره زیبای کیش درخواست کرد تا با رعایت قوانین، علاوه بر حفظ امنیت و آرامش و یاری نیروی انتظامی، خاطراتی زیبا و بیاد ماندنی با خود به یادگار ببرند.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 187 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، به نقل از رودان نیوز؛به همت روابط عمومی شهرداری و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان رودان، مراسم معنوی دعای تحویل سال۹۵ فردا یکشنبه اول فروردین، به همراه برنامه های متنوع در مکان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رودان برگزار می شود.

این مراسم به همراه برگزاری نماز جماعت صبح یکشنبه اول فروردین۹۵ شروع و شرکت کنندگان در همایش کوهپیمایی خانواده شرکت می کنند و به ۱۴ خانواده شرکت کننده، ۱۴ هدیه پنجاه هزار تومانی اهدا می شود.

قرائت جمع خوانی قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی و صرف صبحانه، از دیگر برنامه های مراسم معنوی دعای تحویل سال ۹۵ خواهد بود.

همچنین توسل و مداحی تا لحظه تحویل سال و قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ها است.

در ادامه مراسم، مسابقه تیراندازی خانواده، با تفنگ بادی به اهداف بادکنکی برگزار می شود.

گفتنی است مراسم دعای تحویل سال ۹۵ در دیگر مساجداز جمله مسجد صاحب الزمان (عج) بندملا، امامزاده شاه قطب الدین حید(ع) و دیگر مساجد شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 197 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:01

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک گفت: 90 نفر از خواهران بسیجی و خانواده های معظم شهدای شهرستان سیریک به اردوی راهیان نور با وسیله دو دستگاه اتوبوس اعزام شدند.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 220 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:23

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از میناب جنوب،ماهی قرمز از زیبایی‌های سفره هفت‌سین است و همان‌طور که برای هر جزء فلسفه‌ای است، فلسفه گذاشتن ماهی، تحرک و جنب‌وجوش زندگی است و از آن مهم‌تر اینکه کودکان هم شوق زیادی برای خرید دارند و حتی عید را با ماهی قرمزش می‌شناسند.

 
با وجود اینکه ماهی‌های قرمز هر ساله بازار داغ و پر فروشی در شهرستان میناب دارند اما مغازه خاصی برای عرضه این گونه ماهی ها در این شهرستان وجود ندارد.

ماهی‌هایی که قیمت‌شان از هزار تومان تا پنج هزار تومان است و برخی گونه های دیگر که بدلیل تزئینی بودن قیمتشان به فراخور گران تر از ماهی های دیگر به نظر می رسید در گوشه و کنار خیابان های شهر میناب به فروش می رسد.

ماهی های ،بلک‌مودی، دم‌شمشیری، گوپی،‌ آنجلا،‌ خانواده تتراها، ، دلقک، روح سیاه، نایف و چند گونه دیگر” از جمله ماهی هایی بودند که افراد با داشتن  آکواریوم در خانه‌هایشان به سراغ آنها می آمدند.

در گذر ایستگاه های فروش ماهی های قرمز در خیابانهای شهر میناب کودکانی بودند که به همراه مادرانشان برای خرید لباس عید به بازار آمده بودند اما بر خلاف لیست خرید مادر خانه ،رقص ماهی ها در تنگ های آب چشم های کنجکاوانه کودکان را به خود جلب می کرد و امکان نداشت که از مادر نخواهند که ماهی برایشان نخرند.

در این میان هم کسانی بودند که به دلایل مختلف ماهی قرمز نمی خریدند و از طرفی مردمی هم بودند که جلوی بساط ماهی‌فروش‌ها چند ثانیه می ایستادند و اغلب بعد از پرسیدن قیمت و دیدن ماهی‌ها، به راه خود ادامه می دادند.

گذر مردم از روبروی مغازه‌ها و توقف چند لحظه‌ای، برای پرسیدن قیمت‌ها ، بررسی کیفیت اجناس، شلوغی خیابان و پیاده‌روها،عدم تعطیلی بازار با وجود تعطیلات رسمی پایان سال  جزء جدایی‌ناپذیر روزهای پایانی سال در میناب می باشد.

 
خرید ماهی قرمز و ماهی تزئینی عید بصورت عمده و تعداد بالا ، خرید تنگ شیشه ای و غذای ماهی ودر اندازه های مختلف، خرید سبزه عید در طرح های مختلف و در اندازه های مختلف , خرید سمنو در بسته بندی های مختلف از نکات حائز اهمیت در بازار داغ فروش ماهی های قرمز در روزهای پایانی سال ۹۴ میناب بود.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:23

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از لوار، پارک حرا واقع در بندرخمیر یکی از زیباترین مجموعه‌های گردشگری جنوب کشور و استان هرمزگان است.

این پارک با وسعت بین ۱۵ تا ۲۵ هکتار می‌تواند مکانی مناسب جهت اقامت و استراحت شبانه مسافران نوروزی که قصد سفر به جزیره قشم از راه اسکله بندر پل و بندر لافت دارند به حساب بیاید.

پارک حرا با برخورداری از اقامت‌گاه‌های موقت، نماز خانه، سرویس‌های بهداشتی، کبابی و دکه‌های فروش مواد غذایی در کنار فضای سبز مناسب در محیطی نزدیک به جنگل‌های طبیعی مانگرو می‌تواند مود توجه گردشگران و علاقمندان به طبیعت واقع شود.

در محیط جنوبی پارک صدای پرندگان دریایی و مشاهده آنان آرامش خاطری به مسافران و گردشگران می‌دهد تا ساعاتی به دور از هیاهوی دنیای ماشینی از فضای طبیعی و خدادادی استفاده کنند.

گردش در جنگل‌های مانگرو توسط قایق‌های موتوری می‌تواند لحظاتی خاطره‌ انگیز را برای مسافران به ارمغان بیاورد تا در کنار خوشرویی قایقرانان و هوای معتدل این فصل از سال وعده بازگشتی مجدد را به همواهان خود بدهند.

لحظه عکاسی خبرنگار پایگاه خبری لوار آب جنگل حرا پایین رفته بود لذا تصاویر آنگونه که باید نمی‌تواند بازگوی واقعایت موجود در پارک حرا باشد بنابراین گردشگران را به مشاهده حضور از پارک دعوت می‌کنیم ؛ پارک حرا ۸ کیلومتری بندر پل به سمت بندر خمیر قرار دارد.

4J8A8026_J8A7990_J8A8042_J8A8046_J8A80474J8A79824J8A79834J8A79854J8A79914J8A79954J8A79974J8A79984J8A80004J8A80024J8A80054J8A80114J8A80134J8A80154J8A80164J8A80174J8A80214J8A80224J8A80234J8A8024

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 356 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:23

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، ارتفاعات پارسیان یا همان «سرکوه شنبه» یکی از مناطق بکر گردشگری است که تا چند سال گذشته رسیدن به آن جز برای بومیان امکان پذیر نبود.

همزمان با گسترش فعالیت‌های صنعتی و اکتشاف چاه‌های گاز به منظور دسترسی به ارتفاعات راه‌هایی ایجاد شد که پای علاقمندان به طبیعت را به ارتفاعات باز کرد و این ماجرا باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در آن مناطق شد.

سرکوه شنبه که تا قبل از این کشاورزی‌ سنتی را تجربه می‌کرد با ورود تراکتور بار شخم زدن‌ زمین از دوش الاغ‌ برداشته شد و صنعت به کمک مردم شتافت تا هم سطح زیر کشت خود را افزایش بدهند و هم تنوعی در نوع کشت ایجاد کنند.

با همه این تفاصیل آنچه حضور گسترده مردم در مناطق در پی دارد و اجتناب ناپذیر است باقی ماندن بقایای ملزومات تفریح آنان است که زیست بوم منطقه را دچار چالش می‌کند.

قبلاً اگر پیاده به ارتفاعات سرکوه شنبه سفر می‌کردید جز گل و سبزه و تمیزی چیزی به چشم نمی‌خورد اما این روزها در کنار گل و سبزه زباله‌هایی به چشم می‌خورد که چشم نواز نیست و باعث آزردگی خاطر می‌شود.

تعطیلات نوروز تعداد زیادی از گردشگران به ارتفاعات «سرکوه شنبه» در پارسیان مسافرت می‌کنند تا از طبیعت بکر آن منطقه استفاده کنند لذا آنچه توصیه دلسوزان و حافظان محیط زیست به شمار می‌رود توجه مردم به طبیعت پیرامونی خود است تا در یک حرکت جمعی فرهنگ پاسداشت طبیعت نهادینه شود.

در ادامه بخشی از تصاویر دلخراش تأثیرات حضور گردشگران در ارتفاعات سرکوه شنبه تقدیم می‌شود، البته لازم به ذکر است که این تصاویر مربوط به روزهای قبل از ایام نوروز می‌باشد لذا باید دید بعد از تعطیلات این مظاهر آلودگی کاسته یا بیشتر خواهد شد.

_J8A5000_J8A5003_J8A5004_J8A5006_J8A5007_J8A4899_J8A4914_J8A4927_J8A4933_J8A4934_J8A4980_J8A4981_J8A4994_J8A4995_J8A4996_J8A4999

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 211 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:19

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از خبرنگار اجتماعی میناب جنوب،امروزه در جای جای کشور پهناور ایران اسلامی با نزدیک شدن لحظه به لحظه تا شروع یک سال جدید دیگر اعضای خانواده ها به خانه تکانی منزل و زدودن غبار از منزل خود را برای میزبانی از سال نو آماده می کنند.

کارواش هایی که  برای پاک کردن  فرش و غالی های گردو غبار گرفته یک سال زندگی افراد را با هدر رفتن حجم بسیار زیاد آب شبانه روز بدون وقفه کاری در تکاپو هستند.

غفلت از اینکه برداشت بی رویه حجم زیاد اب از سفره های زیر زمینی در شهرستان میناب ،کمبود اب و بحران شدید فروچاله هادر روستاهای شهر میناب نگرانی مردم به همراه داشته است.

هدر رفتن آب به بهای خانه تکانی منزل و پرهیز از خانه تکانی دل و روح که حتی قطره ای از آب را هدر نمی دهد .

IMG15250684 - Copy
از آنجایی که خانه ما با گرد و غبار و دود و خاک آلوده می شود و دل ما با گناه و معصیت کمتر کسی پیدا می شود که به خانه تکانی دل خود بیاندیشد و گرد و غبار را از دل بزداید.

گروهی که از تمالک نفسانی و خویشتن داری قوی و نیرومندی برخوردارند کسانی هستند که کمتر به گناه آلوده می شوند و در پرتو قدرت خویشتن داری در برابر گناه خود را بیمه می کنند ولی گروهی که در  خویشتن داری ضعیف و ناتوان اند از طهارت و پاکی سهم کم تری خواهند داشت و پشت آنان از بار گران گناه سنگین خواهد بود.(۶۹ فرقان))

913174_205

خانه تکانی دل و روح و امید به بهبودی
بزرگ ترین نعمت برای یک بیمار موضوع امید به بهبودی اوست و اگر بیمار از بهبودی خود مأیوس و نومید گردید ، چه بسا با اجل زودرسی از بین برود و قبل از اجل جان بسپارد در صورتی که امید به بهبودی در روح و روان او انبساطی پدید آورده و قوای درونی را برای راندن بیماری آماده می سازد.

فرد گنهکار، یک بیمار روحی است، اگر از مغفرت و آمرزش خدا مأیوس گردد و در زندگی آینده هیچ نوع روزنه امیدی را مشاهده نکند ، هرگز به فکر اصلاح و پاکی خویش نمی افتد و نه تنها از گناهان دیرینه خویش ابراز ندامت نکرده و دست برنمی دارد ، بلکه روز به روز پشت او از بار سنگین گناه سنگین تر و پرونده زندگی او سیاه تر می گردد.

یکی از نعمت های بزرگ الهی نسبت به بندگان خود این است که راه بازگشت را به روی بندگان خود بازگذارد و خود را توّاب و توبه پذیر معرفی کرده است. (۷۰/ فرقان)

توبه نوید بخش خانه تکانی دل و روح

به گزارش میناب جنوب،از نظر روانی نوید توبه بزرگ ترین عامل برای پاکسازی روح از هر نوع آلودگی در آینده زندگی است و اگر چنین نویدی در کار نبود هیچ فردی به فکر پاکی در ادامه زندگی نمی افتاد همه افراد از یک منطق عامیانه “آب که از سر برفت چه یک نی و چه صد نی” پیروی نموده و روز به روز هم پرونده آنان قطورتر می شود.

توبه به سبب اهمیتی که در پاک سازی محیط و سعادت انسان دارد۶۹ بار در قرآن وارد شده است قرآن گروه شرک را به عذابی شدید تهدید می کند.( فرقان،۸۵)

ولی بلافاصله روح رجا و امید را در کالبد آنان دمیده و نوید می دهد که با انجام دادن سه عمل می توانند محیط زندگی را پاک سازند و آثار گناهان پیشین را محو و نابود سازند.

 خانه تکانی دل و روح با درخت ایمان
ایمان درختی است که در سرزمین دل می روید و عمل نیک، میوه های شیرین این شجره است. توبه از گناه که حاکی از یک نوع شایستگی خاص برای رحمت حق است، سبب می شود که درهای مغفرت و آمرزش به روی انسان بازگردد و در نتیجه برگ های سیاه پرونده فرد توبه کار حذف گردیده و به حکم، عمل صالحا که تنها حسنات و کارهای نیک او در آن جا ثبت شود.

به معنای دیگر، پرونده این شخص را تنها برگ های سیاه که حاکی از آلودگی او بود تشکیل می داد ولی وقتی به سوی خدا بازگشت و به خدای یگانه ایمان آورد و اعمال نیک انجام داد ، برگ های سفید و زرینی در کنار برگ های سیاه قرار می گیرد ولی چون نتیجه توبه، پاک سازی محیط روح و نادیده گرفتن قسمت های سیاه پرونده زندگی است ، قطعاً اوراق سیاه از آن حذف می گردد و تنها برگ های زرین به جا می ماند؛

فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا .

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 227 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:19

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از پایگاه خبری پارسیان خبر؛شیخ صالحی امام جمعه اهل سنت محله احشام در این مراسم اظهار داشت:دین مبین اسلام اهمیت خاصی نسبت به ازدواج دارد و خداوند متعال ازدواج را نشانه ای از نشانه های خود قرار داده و در قرآن فرمودند « ومن آیاته أن خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها…»

شیخ صالحی یکی از عناصر در امر ازدواج را رحمت ومهربانی دانست وافزود:معنای رحمت آن است که انسان در مقابل فردی چنان مهر و محبتی داشته باشد که تمامی خوبی های ایشان را در حد بالا ببیند و مشکلات او را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به اهداف این مراسم بیان داشت:هدف از برگزاری این نوع مراسمات خدمت گذاری به افراد مستضعف وجوانانی است که به این نوع خدمات نیازمند هستند و به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به ازدواج نیستند.

شیخ صالحی تصریح کرد:ما اگر مطابق با شریعت اسلامی عمل کنیم هیچوقت با مشکل مواجه نخواهیم شد، اما مشکل این است که ما طبق آنچه خداوند و رسول خدا دستور داده اند کمتر عمل کرده ایم.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 193 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:19

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از پیارم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد با صدور پیامی فرا رسیدن سال نو را به هموطنان و جامعه علمی کشور تبریک گفت و در بخشی از این پیام دکتر محمد حیدری نارمندی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فصل بهار نمایشگاه نو زیستی و رویش و جلوه گاه ربوبیت رب العالمین است؛ فصل بهار هنگامه مهربانی، عشق و دلدادگی است و بهار آینه گردان زیبایی و دلارایی در بستری از عطر گلهای آشنا است.

سر آغاز سال نو و شکفتن شکوفه های دل انگیز و معطر بهاری،بار دیگر جان مرده طبیعت را احیا نمود و قدرت و اراده پروردگار در زنده کردن مردگان و معاد را به رخ منکران این وعده تخلف ناپذیر الهی کشید که :
” اذا جاء الربیع فذکروا ذکرا نشوراً    –    هنگامی که بهار آمد پس یاد
کنید قیامت را. ”

ترنم بهاری و حیات موجود در اولین فصل سال جوش و خروش و حرکت را در بطن جامعه بوجود می آورد و موجبات رونق فعالیتها و شادی در میان آحاد ملت است.

شهرستان حاجی آباد سرزمین مهر و روشنی است، سرزمین نخل های سربلند و دلهای آرام است.

اینک به یمن فرارسیدن بهار صمیمانه ترین و جانفزا ترین تبریکات خود را بر دامن زیباترین گل واژه های روشن امید تقدیم همشهریان،دانشجویان و اساتید و میهمانان گرامی می نمایم.

آرزومندیم در سال جدید شاهد شکوفایی، پیشرفت و سر فرازی هر چه بیشتر میهن اسلامی ایران باشیم و چشمان کم فروغمان به جمال یوسف فاطمه(عج) روشن و منور گردد.

محمد حیدری نارمندی

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 229 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:15

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از خبرنگار پیارم، ذرت یکی از محصولاتی است که همیشه نیاز به وارد کردن آن از کشورهای خارجی وجود داشته که با توجه به مساعد بودن خاک حاجی آباد برای کاشت این محصول، می توان با فراهم کردن آب کافی و تسهیلات برای زمین و کشاورزان حاجی آباد واردات ذرت کشور را به نسبت زیادی کاهش داد.

کاشت این محصول زحمت و هزینه های زیادی برای کشاورز به همراه دارد اما با این وجود، کشاورزان با همت و پشتکار خود سعی در بهبود کیفیت محصول و بالا بردن میزان آن می کنند که در صورت کمک به کشاورزان برای مکانیزه کردن زمین ها و اعطای تسهیلات می توانیم شاهد موفقیت بیشتر آنها باشیم.

سال گذشته جهاد کشاورزی حاجی آباد قیمتی که برای خرید ذرت تعیین کرده بود پائین تر از قیمت بازار بود و این سبب شد که اکثر کشاورزان محصول خود را به صورت آزاد به فروش برسانند.

اما امسال جهاد کشاورزی مسئولیت خریداری ذرت را به تعاونی روستایی حاجی آباد داده و قیمت تضمینی ۸۷۰ تومان که قیمتی بالاتر از بازار است را تعیین کرد. کشاورزان نیز با توجه تعیین قیمت خرید تضمینی، محصولشان را به تعاونی ها تحویل دادند که البته عدم پرداخت به موقع پول کشاورزان و در برخی اوقات تاخیر در دریافت ذرت به دلیل تکمیل ظرفیت انبارها و احتساب افت زیاد بر محصول به دلیل رطوبت، نارضایتی آنها را در بر داشته است.

بیش از ۵۰ درصد ذرت کاران حاجی آباد محصولات خود را به قیمت خرید تضمینی به تعاون روستایی استان فروخته اند. این فروش محصولات به ضرر برخی از آنها تمام شده و باعث شده تا به دلیل بی پولی کشت بهاره را از دست بدهند.

کشاورزان حاجی آباد اعتقاد دارند که دولت باید خسارت آنها را جبران کرده و دیرکرد پرداخت کند. بسیاری از کشاورزان مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری برای بدهی های خود هستند.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 232 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:15

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از پایگاه خبری لوار، چشمه آبگرم شهرستان خمیر در هفت کیلومتری غرب مرکز شهرستان و بالا دست روستای لشتغان و کارخانه سیمان واقع شده است.

قرار گرفتن چشمه آبگرم خمیر در محیطی به دور از هیاهوی تردد خودروها و نیز محصور شدن سه ضلع شمالی، غربی و شرقی آن به ارتفاعات رشته کوه‌های زاگرس این آرامش را دو چندان کرده تا علاقمندان در محیطی کاملا سالم اوقات خوشی را بگذرانند.

امکانات رفاهی و خدماتی خوبی در محیط پیرامونی چشمه آب درمانی خمیر ایجاد شده است که می‌تواند برای گردشگران به ویژه مسافران نورزی قابل توجه باشد.

وجود اتاق‌های اقامتی با برخورداری از سرویس‌های بهداشتی، حمام، امکانات پخت غذا، کولر، نمازخانه در کنار پارک بازی، دکه فروش مواد غذایی، سکوهای اقامت موقت و… می‌تواند اقامتی خاطره انگیز را برای مسافران نوروزی و گردشگران به ارمغان بیاورد.

حوضچه و استخر بزرگ آبگرم هنوز به بهره‌برداری نرسیده است اما دو اتاق مجزا آماده پذیرش گردشگران است که زمان استفاده به صورت چرخشی بین بانوان و آقایان تقسیم شده است.

در ادامه تصاویری از مجتمع آب درمانی خمیر تقدیم می‌شود.

4J8A7353

_J8A7465

4J8A7356

_J8A7436

_J8A7413

_J8A7403

_J8A7400

_J8A7392

_J8A7386

_J8A7383

_J8A7379

_J8A7377

4J8A7366

4J8A7359

4J8A7358

4J8A7357

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 179 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:59

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛ ساختمان این پایانه با زیربنای 3500 مترمربع، دارا بودن سه سالن با ظرفیت 660 صندلی و صرف هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی احداث و تجهیز شده است.

این پایانه دارای دو سالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است و علاوه بر پنج جایگاه فروش بلیت در محوطه بیرونی، 9 باجه فروش نیز در فضای داخلی پایانه پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

در این پایانه امکان تهیه بلیت الکترونیکی، غرفه معرفی هتل‌ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و مرکز امانات فعال شده است. در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به‌مقصد جزایر هرمز و قشم و بالعکس حدود 12هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به 35هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته‌ترین شناورهای مسافری کشور جابه‌جا می‌شوند.

همچنین با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی 2 فروند شناور جدید با مجموع ظرفیت 407 صندلی و اعتبار 130 میلیارد ریال به ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان افزوده شد.

انتهای پیام/

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:59

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از پایگاه خبری لوار،سرهنگ علی اصغر خرم‌روی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق مأمورین اداره مبارزه با قاچاق کالای شهرستان خمیر حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر کانتینر دار مشکوک شدند و اقدام به توقف آن نمودند.

وی در ادامه اضافه کرد: راننده تریلر با نشان دادن مدارک جعلی حمل دوربین‌های مدار بسته قصد داشت مأمورین شهرستان را گمراه کند اما در بازرسی از محموله تریلر ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه لپ تاپ با ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان از آن کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن تقدیر از نیروهای مبارزه با قاچاق شهرستان خمیر گفت: این محموله یک نفر متهم داشت که دستگیر شد و در حین بازرسی پیشنهاد پرداخت مبلغ ۴۵ میلیون ریال رشوه به مأموران داده بود که با درایت مأموران این پیشنهاد رد و صورتجلسه انجام گرفت.

سرهنگ خرم روی در پایان تصریح کرد: این میزان محموله قاچاق از شهرستان بندرلنگه بارگیری شده بود که با عبور از شهرستان بندر خمیر قصد انتقال آن را به استان تهران داشتند.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:58